Książki/rozdziały (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Książki/rozdziały (WNS) by Author "Chałas, Krystyna"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemDydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 3 Godność w kształceniu przyszłych nauczycieli(Wydawnictwo «scriptum», 2023) Chałas, Krystyna
- ItemDydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 5: Odpowiedzialność w kształceniu przyszłych nauczycieli(Wydawnictwo scriptum, 2024) Chałas, Krystyna; Magier, Piotr; Szlachta, Ewelina
- ItemNauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły(Wydawnictwo «scriptum» Tomasz Sekunda, 2020) Chałas, Krystyna; Maj, Adam
- ItemPrzygotowanie młodzieży szkolnej do budowania społeczeństwa obywatelskiego(Wydawnictwo KUL, 2021) Chałas, Krystyna; Szewczak, IwonaW publikacji przedstawiona została pedagogiczna koncepcja przygotowania uczniów do budowania społeczeństwa obywatelskiego. Zaprezentowano wyniki autorskich badań empirycznych dotyczących między innymi wiedzy młodzieży szkolnej na temat społeczeństwa obywatelskiego (w tym odnoszącej się do funkcjonowania organizacji pozarządowych) oraz obszarów jej aktywności w kontekście budowania społeczeństwa obywatelskiego. Książka zawiera opis profilu działalności stowarzyszeń i fundacji działających w województwie lubelskim podejmujących aktywność na rzecz młodzieży wraz z postulatami dotyczącymi integralnego rozwoju ich podmiotów i budowania społeczeństwa obywatelskiego. Za punkt wyjścia przedstawionej koncepcji przygotowania młodzieży do budowania społeczeństwa obywatelskiego przyjęto koncepcję osoby i jej przymioty: godność, rozumność, mądrość, wolność, odpowiedzialność, zdolność do miłości, twórczości, transcendencji (pedagogika personalistyczna). Elementy strukturalne koncepcji stanowią: sieć wzbogaconych zagadnień programowych poszczególnych przedmiotów szkolnych o zagadnienia stanowiące komponenty społeczeństwa obywatelskiego, projekty edukacyjne w zakresie budowania społeczeństwa obywatelskiego, koncepcje klas autorskich, Kluby Myśli Obywatelskiej, czy organizacje szkolne. Wykazano potencjał wychowawczy i dydaktyczny zaprezentowanej koncepcji pedagogicznej, podkreślając jednocześnie konieczność dalszych poszukiwań we wskazanych zakresach.