Repository logo
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of ReKUL
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
PL
EN
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Cichorzewska, Marzena"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Item
    Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk
    (Wydawnictwo KUL, 2021) Cichorzewska, Marzena; Kostecki, Dawid
    Książka dotyczy szeroko rozumianej administracji publicznej i zarządzania. Jest formą przygotowania teoretyczno-praktycznego wobec wyzwań, przed którymi stoi administracja publiczna. Istotnym aspektem jest fakt, że zanim powstała została poprzedzona badaniami empirycznymi, które pozwoliły na stworzenie narzędzia do parametryzacji kultury organizacyjnej good governance. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: w jakim zakresie dana jednostka administracji publicznej spełnia kryteria kultury organizacyjnej good governance? Monografia zawiera wielowymiarową refleksję w następujących aspektach: etosowym (etycznym), kompetencji społecznych, kultury informacyjnej oraz kultury języka pisanego. To wszystko relewantne czynniki, które składają się na całość. Proponowane przez autorów rozwiązania z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w administracji publicznej. Fascynacja tematyką good governance wynika z praktycznego wymiaru możliwości zdiagnozowania kultury organizacyjnej w jednostkach administracji publicznej oraz wskazania remedium na zastaną złożoną i dynamiczną rzeczywistość. Wskazany model kultury organizacyjnej zasługuje na popularyzację, zaś poszczególne elementy w ocenie autorów mogą zostać z powodzeniem wdrożone w wielu podmiotach publicznych. Ze względu na połączenie elementów teoretycznych z empirycznymi, proponowany model kultury organizacyjnej good governance może okazać się przydatny dla decydentów sektora publicznego, urzędników, którzy otrzymują pewien wzorzec postępowania możliwy do wdrożenia w swoich instytucjach. Model good governance zakłada w swej istocie odejście od weberowskiej wizji administracji publicznej, lecz nie jest równoznaczny ze zniknięciem władztwa politycznego, przymusu czy hierarchii. Wskazane składowe ładu społecznego nie są już tak silne i scentralizowane w jednolitej organizacji państwowej, lecz ulegają rozproszeniu, zaś ich funkcjonowanie zależne jest od wielu czynników, takich jak: partnerstwo, dialog, partycypacja obywatelska, gremia doradczo-konsultacyjne.
  • Item
    Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk
    (Wydawnictwo KUL, 2021) Kostecki, Dawid; Cichorzewska, Marzena
    Książka dotyczy szeroko rozumianej administracji publicznej i zarządzania. Jest formą przygotowania teoretyczno-praktycznego wobec wyzwań, przed którymi stoi administracja publiczna. Istotnym aspektem jest fakt, że zanim powstała została poprzedzona badaniami empirycznymi, które pozwoliły na stworzenie narzędzia do parametryzacji kultury organizacyjnej good governance. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie: w jakim zakresie dana jednostka administracji publicznej spełnia kryteria kultury organizacyjnej good governance? Monografia zawiera wielowymiarową refleksję w następujących aspektach: etosowym (etycznym), kompetencji społecznych, kultury informacyjnej oraz kultury języka pisanego. To wszystko relewantne czynniki, które składają się na całość. Proponowane przez autorów rozwiązania z powodzeniem mogą zostać wykorzystane w administracji publicznej. Fascynacja tematyką good governance wynika z praktycznego wymiaru możliwości zdiagnozowania kultury organizacyjnej w jednostkach administracji publicznej oraz wskazania remedium na zastaną złożoną i dynamiczną rzeczywistość. Wskazany model kultury organizacyjnej zasługuje na popularyzację, zaś poszczególne elementy w ocenie autorów mogą zostać z powodzeniem wdrożone w wielu podmiotach publicznych. Ze względu na połączenie elementów teoretycznych z empirycznymi, proponowany model kultury organizacyjnej good governance może okazać się przydatny dla decydentów sektora publicznego, urzędników, którzy otrzymują pewien wzorzec postępowania możliwy do wdrożenia w swoich instytucjach. Model good governance zakłada w swej istocie odejście od weberowskiej wizji administracji publicznej, lecz nie jest równoznaczny ze zniknięciem władztwa politycznego, przymusu czy hierarchii. Wskazane składowe ładu społecznego nie są już tak silne i scentralizowane w jednolitej organizacji państwowej, lecz ulegają rozproszeniu, zaś ich funkcjonowanie zależne jest od wielu czynników, takich jak: partnerstwo, dialog, partycypacja obywatelska, gremia doradczo-konsultacyjne.
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
    Dział Repozytorium i Pozycjonowania Wydawnictw
  • Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin

  • Telefon: (81) 454 53 36

  • E-mail: repozytorium@kul.pl

  • About ReKUL
  • Terms and conditions
  • About DSpace
  • Accessibility Statement
  • Help
  • Cookie settings
  • Repozytorium Instytucjonalne KUL
Logo Repozytorium Insytucjonalne KUL
Logo Repozytorium i Pozycjonowanie Wydawnictw KUL
http://kul.pl
Logo Wydawnictwo KUL
Czas KUL
Logo Biblioteka Uniwersytecka KUL